OKUL GEZİSİ-2023 HAZİRAN

10 A sınıfı öğrencileri olarak hocalarımız eşliğinde yıl sonu gezimizi yaptık. Tarihi Yarımada’da müzeleri gezdik. Gezimize  Ayasofya camiini ziyaret ederek başladık orada ziyaret namazımızı kıldıktan sonra İstanbul Arkeoloji Müzesi'ne gidip medeniyetler beşiği Anadolu'dan ve dünyanın pek çok farklı medeniyetinden eserleri gördük üzerine düşündük. Müzenin çıkışında hem ruhumuzu hem de bedenimizi dinlendirmek için Topkapı Sarayı’nın has bahçesi olan Gülhane'de yeşillikler arasında güzel vakit geçirdik. Sonrasında hemen Gülhane Parkı'ndaki İslam Bilim ve Teknoloji Tarihi Müzesi'ne vardık hem bilim tarihinde adeta geçmişe döndük hem de Müslüman alimlerin bilim  dünyasına ne kadar büyük katkılar yaptığını gördük. Müzede sergilenen her bir eseri dikkatle inceledikten sonra   okulumuz için bir ilki gerçekleştirerek İstanbul Demiryolu Müzesini ilk ziyaret  eden grup olmanın bilinciyle  demiryolu müzesinde romanlara konu olmuş Orient Ekspres'ten nostaljik objeler ve demiryolculuğa tanıklık etmiş pek çok antika eşyayı inceleme fırsatı bularak gezimizi tamamladık.

Gezimize vapur yolculuğuyla başlayıp vapur yolculuğuyla tamamlamak da güne ayrı bir güzellik kattı.